.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهرک سازی غیر قانونی در غرب مازندارن
الیاس خلیلی - فعال رسانه ای
شهرک سازی غیر قانونی در غرب مازندارن

آیا به غرب مازندران سفر کردید ؟یقینا سفر خوبی داشتید ،در غرب مازندران نزدیکی کوه های سبز پوش وخیره کننده،نزدیکی  با دریای زیبای مازندران که موجهای کوتاهش دل هر بیننده ای را به وجد می آورد و رقص نور آفتاب بر پهنه دریا خاطراتی خوش را رقم می زند که سفرهمه گردشگران و مسافران را به شادی تبدیل می کند.

در کشور عزیز ما هیچ جایی را به زیبایی رامسر ،جواهر ده و مناطق دو و سه هزار،نوشهر و چالوس و تنکابن و عباس آباد نمیتوان یافت و نظیر این طبیعت را حتی در دنیا کمتر میتوان دید ،بنابراین با طبیعتی زیبا آب هوایی سرشار از اکسیژن تمایل سفر به مازندران در تقویم سفرهای ثابت خانواده های ایرانی ثبت شده است.

تا اینجای کلام اوضاع خوب و شرایط مساعد است ولی سخن نگارنده از این به بعد است وقتی هموطنانمان به مازندران سفر می کنند متوجه می شوند که شهرکهای با ساختمانهای زیبا و شیک چشمک زنان دل مسافر را به سوی خود جذب می کند تا برای حضور بیشتر در شمال کشور یک واحد از ساختمانهای که همانند قارچ هر روز سبز می شوند را خریداری نماید و برای این تمایلات است که مشاورین املاک در غرب مازندران از دیگر صنوف عضوء بیشتری از خانواده بازاریان را تشکیل می دهند.

تمایل خرید زمین و یا ویلا در شهرکهای که غیر قانونی هستند و بدون طی کردن مراحل اداری شهرک سازی اقدام به محصور کردن زمین مورد نظر می کنند که هر روز افزایش می یابد و این تمایل خرید خوش نشینان ، سودجویان و شهرک سازان غیر قانونی را به سوی منفعت بیشتر رهنمون می سازد.

تاکید نگارنده به شهرک سازی غیر قانونی از آنجای است که ساخت شهرک و محصور نمودن زمین مستلزم طی کردن امورات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی است  نه اینکه هر سودجویی برای پر کردن جیب خود اقدام به خرید زمین کند و تابلوی شهرک را در ورودی ملک مورد نظر نصب نماید بر این اساس خاطر نشان می کنم در سراسر استان مازندران کمتر از انگشتان دو دست شهرک قانونی و مصوب وجود دارد و مابقی آنها نیزغیر قانونی ساخته شده و بدون اینکه رعایت نظامات فنی و زیست محیطی را رعایت کنند ساخته شده است.

در شهرکهای مورد نظر که در روستاهای غرب مازندران با قطع درختان و از بین بردن شالیزارها ساخته شده و جالبتر آنکه صاحبان زمینهای تبدیل شده به ویلا نگهبانان آنها می باشند رخ و روی زیبایی دارند و در باطن این شهرکها و ویلاهای که به جای درختان سر سبز و ساقه های برنج سر به آسمان سائیدند چیز دیگر از زیبایی خواهد بود.

آری در پس زیبایی ظاهری شهرکها فاضلابهای نهفته اند که دیده نمی شوند و یا شاید نمی خواهند ببینند و هر روز لوله های جاری سوی رودخانها به آینده چشمک زنان خطری بزرگ  را گوش زد می کنند،فاضلاب شهرکها ویلاهای اطراف خانه های افراد بومی روستا چگونه تخلیه می شوند به کجا سرازیر می شوند و آیا عدم وجود ماهیان کوچک و جانداران رودخانه ای این پیام بحران آفرین را به ما نمیدهند، از طبیعت و محیط زیست بیشتر مراقبت کنیم و حتی اگر سودجویان زمین بدون پرداخت حقوق دولتی و با رابطه بازی افراد با نفوذ منطقه و مسولین مربوطه به سودهای کلانی می رسند حراست از محیط زیست و دریای زیبای مازندران کمترین انتظار خواهد بود.

در پایان عرض می کنم در آینده ای نزدیک بحرانی در غرب مازندران فجیح تر و خطرناک تر از جنگل خواری ، کوه خواری دریا خواری به وجود خواهد آمد و همه مردم بی گناه و با گناهی که مصوبان اصلی فردای غرب مازندران هستند را در خود غرق خواهد کرد و آن روز بسیار بسیار نزدیک است .

نگارنده در روزهای آینده از خطراتی که غرب مازندران را تهدید می کند پرده برداری خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

خزایی نوشهر 2 بهمن 1393
الیاس جان،غم دل ما را تازه نکن؛در استانی که شخصی بازنشسته و فرسوده و از زوار در رفته،همانند ..................... در دو سازمان بچرد،و بعنوان عضو کمسیون ماده صد شهرداری و همجینین عضو هیت مدیره در یکی از کارخانه تولیدی پر در آمدبوده باشد؛چه انتظاری از توسعه و پیشرفت در این استان می توانیم داشته باشیم،که جوانان تحصیل کرده ما به آینده شان امیدوارباشند.
m 6 بهمن 1393
سلام الیاس جان -ان شالله درست میشه ما از مسئولین میخاهیم هرچه سریعتر پیگیری کنند/دوستار شما. ربانی /همکلاسی
اسماعیلی 18 بهمن 1393
الیاس جان روی دم این اقایان لگد نکن این نصیحت را از من بپذیر(چون مسئولی حرف شما را نمیشنود و خریداری ندارد)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.